Demir ağlarda yerlilik arttı, yurt dışına bağımlılık azaldı

Bakan Uraloğlu: Demir Yolu Projelerinde Yerlilik Oranları Artıyor

Türkiye Yüzyılı’nda demir yolu sektörüne yapılan yatırımlarla bu alanda gelişmiş bir altyapı inşa etmeyi hedeflediklerini söyleyen Bakan Uraloğlu, doğu-batı ve kuzey-güney ulaşım koridorlarında daha hızlı, güvenli ve ekonomik demir yolu taşımacılığı yaparak ülkenin ekonomisine daha fazla katkı sağlanmaya çalıştıklarını ifade etti.

Ülkenin, Asya ve Avrupa arasında ticari ve ekonomik hareketliliğin merkezinde yer aldığını vurgulayan Uraloğlu, Türkiye’nin gelişmeye devam eden demir yolları ve kara yolu ağı, denizleri ve limanları, havacılık sektörü ve lojistik altyapısıyla “hub” konumunda olduğunu belirtti.

1856 yılında başlayan demir yolu serüveninin 2003 yılındaki kalkınma hamlesiyle yerli ve milli bir yapıya dönüştüğünü hatırlatan Uraloğlu, yerli demir yolu sanayinin geliştirilmesinin hedeflendiğini söyledi.

Demir yolu sektörüne son 23 yılda 63 milyar dolar yatırım yapıldığını aktaran Uraloğlu, bu yatırımların yüzde 60’ının TCDD tarafından gerçekleştirildiğini açıkladı.

Uraloğlu, demir yolu taşımacılığında elektrik enerjisinin kullanılmasının taşıma maliyetlerini düşürmek ve çevreye duyarlı bir işletmecilik sağlamak adına önemli olduğunu belirterek, sinyalizasyon projelerinde de önemli ilerlemeler kaydedildiğini söyledi.

Yerli demir yolu sanayinin oluşturulması hedefi doğrultusunda atılan adımlara değinen Uraloğlu, yerlilik oranlarının arttığını ve sektörde önemli ilerlemeler kaydedildiğini ifade etti.

Demir yolu araçlarının üretiminde yerli imkanlarla ve yüzde 70’lere varan yerlilik oranlarıyla önemli noktaya gelindiğini belirten Uraloğlu, sektördeki lojistik taşımacılık miktarının da önemli ölçüde arttığını dile getirdi.

Related Posts

Türkiye, deniz ticaret filosuyla dünyada ilk 10 hedefine ilerliyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk denizcisinin ve denizciliğinin başarısına güvendiklerini belirterek, “Türk sahipli deniz ticaret filomuz dünyada ilk 10’da yer alma hedefine yaklaşıyor.” dedi.

DİSK-AR verileri yayımladı: İşsizlikte son 11 yılın en kötü ikinci dönemi!

DİSK-AR’ın yayımladığı yeni rapor, geniş tanımlı işsizliğin vahim seviyelere ulaştığını ortaya koydu. TÜİK verileriyle arasındaki büyük fark dikkat çekti.

Yoksa Çin’in BYD’si sıkıntıda mı?

Yıllardır Çin’in en büyük otomobil üreticisinin büyümesi neredeyse durdurulamazdı. BYD, 2024’te 4,27 milyondan fazla araç satarak, önemli yıllık büyümeyle dünyanın altıncı büyük otomobil üreticisi oldu. Ancak 2025’e kadar 5,5 milyon araçlık iddialı …

Savaş değil, yönetim krizi: Sibirya’da savaş çıksa bile Türkiye etkileniyor

Artvin Kemalpaşa’da, mazot fiyatlarına gelen zam özellikle ulaşım sektöründe çalışanları zor durumda bıraktı. Taksici Arıkan Vayiç, artan maliyetler nedeniyle iş yapamaz hale geldiklerini belirterek, “Hopa’ya 500 liraya gidiyoruz, zamla birlikte bu …

Kırsal yatırımlar için hibe desteği

Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) tarafından uygulanan IPARD II Programı kapsamında, Hakkâri’de kırsal kalkınmayı güçlendirecek yatırımlar artarak devam ediyor. 2024 ve 2025 yıllarında Tarımsal İşletmelerin Fizik Varlıklarına …

Borsa İstanbul’da endeks atağa geçti

Borsa İstanbul’da yatırımcılar bugün nefes kesen bir yükselişe tanıklık etti. BIST 100 endeksi, günü 103,84 puan artışla 9.404,89 seviyesinden tamamlarken, günlük değer kazancı yüzde 1,12 olarak gerçekleşti. Güne 9.310,07 puandan pozitif başlayan …