Yoksa Çin’in BYD’si sıkıntıda mı?

Çin’in Önde Gelen Otomobil Üreticisi BYD, Genişleme Planlarında Zorlanıyor

Çin’in en büyük otomobil üreticisinin uzun yıllar süren büyüme ivmesi zorlu bir döneme girdi. BYD, 2024 yılında 4,27 milyon araç satarak, dünyanın altıncı büyük otomobil üreticisi haline geldi. Ancak, 2025 hedefi olan 5,5 milyon araç satışı konusunda belirsizlikler yaşanıyor.

Üretim Sorunları Ortaya Çıkıyor

Reuters’ın raporuna göre, BYD şu anda dört fabrikasında üretimi kısmen durdurdu. Gece vardiyaları iptal edildi ve genel üretim %33 oranında azaldı. Yeni üretim hatları planları rafa kaldırıldı. Şirket resmi olarak bu durumu açıklamasa da, içeriden gelen bilgilere göre satışlar beklenen seviyede değil.

Sorun sadece üretimde değil, aynı zamanda artan stoklar da büyük bir sorun teşkil ediyor. BYD bayileri, sektör ortalamasının iki katı olan 3,2 aylık ortalama bir stokla karşı karşıya. Bu durum, rekabetin kızıştığı bir piyasada büyük zorluklar anlamına geliyor.

Duraklama, iş dünyasında derinden hissedilmeye başlandı. BYD’nin önemli bayilerinden biri, 20 showroomunu kapatmak zorunda kaldı ve Çin Otomobil Bayileri Ticaret Odası, üreticilerin zorlayıcı teslimatlardan vazgeçmesi gerektiğini belirtti. Satışlar, üretimi desteklemeli, aksi halde sorunlar artabilir.

Başlangıçta Yavaşlayan Rakamlar

Nisan ve Mayıs aylarında BYD’nin küresel üretimi, geçen yılın aynı dönemlerine kıyasla sırasıyla %13 ve %0,2 arttı. Bu, 2024 Şubat’ından beri en düşük büyüme oranlarına işaret ediyor. Üretim, geçen yılın son çeyreğine göre %29’a varan düşüş yaşadı.

Yaşanan zorluklara rağmen, BYD hala büyük karlar elde ediyor. Gelirinin 777 milyar yuana (yaklaşık 92 milyar avro) yükseldiği Mart ayında 83 milyar doları aşan bir gelir açıklandı. Ancak, artan stoklar ve azalan büyüme, BYD’nin önünde büyük zorluklar yaratabilir.

Satışlardaki yavaşlama, şirketin devasa personel yapısını da etkiliyor. Geçen yıl sonunda yaklaşık bir milyon çalışanıyla global otomotiv endüstrisinde lider olan BYD, lojistik ve mali açıdan zorlu bir döneme girmiş durumda.

Related Posts

Net satışlar ve istihdam arttı

Fortune Türkiye ve CRIF Türkiye işbirliği ile 2008 yılından bu yana aralıksız gerçekleştirilen ‘Fortune 500 Türkiye 2024’ araştırması, dün açıklandı.

Kanal bölgesinde jet ihale süreci

Açıklanan imar planlarına itiraz süreci devam ederken ‘oldubittiye getirme’ ihalelerine çıkıldı. Kanal İstanbul hazırlıklarının sürdüğünü söyleyen şehir plancıları “TOKİ kimseyi umursamadığını gösteriyor” dedi.

Kredi kartı kullanırken yaptığınız bir hata sizi borç batağına sürüklüyor

Nakit alım gücünün günden güne düştüğü bu dönemde vatandaşlar ihtiyaçlarını karşılamak için kredi kartından harcama yapıyor.
İpin ucunu kaçıranlar ise ödemelerini karşılamakta güçlük çekerek çareyi asgari ödeme tutarını ödemekle buluyor. Ama aslında bu durum kredi kartı kullanıcılarını borç batağına sürüklüyor.

En düşük emekli aylığı belli oldu: Emekliye ek zam yok!

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) yılın ilk yarısına ilişkin TÜFE verisini yüzde 16.67 olarak açıklamasının ardından en düşük emekli aylıkları için gözler AKP’ye çevrildi. AKP Grup Başkanı Abdullah Güler, bugün yaptığı açıklamada en düşük emekli aylığının 16. 881 TL’ye yükseltileceğini açıkladı.

Haziranda üreticinin enflasyonu yükseldi

TÜİK Haziran ayı üretici fiyatlarını açıkladı. Buna göre haziranda üretici fiyatlar aylık yüzde 2,46 olurken, aylık bazda yüzde 24,45 oldu.

Dolar yükseldi, euro 47 TL!

İsrail-İran gerilimi, ABD’nin ek gümrük tarifeleri ile ilgili açıklamaları küresel piyasaları etkilemeye davam ediyor. Geçtiğimiz hafta ABD Başkanı Donald Trump’ın açıklamaları ile yükselişe geçen dolar yeni haftaya istikrarını koruyarak girdi. Alım …