Yapay zeka destekli seyahat teknolojisi girişimi Hopper, 170 milyon dolar yatırım aldı

Merkezi hem Montreal’de hem de Boston’da bulunan ve seyahat teknolojilerine odaklanan Hopper, Capital One liderliğinde gerçekleşen F Serisi yatırım turunda 170 milyon dolar yatırım aldı. Tura, GS Growth, Inovia Capital, WestCap Group ve Citi Ventures da katıldı. Şirket, geçtiğimiz mart ayında da 70 milyon dolar yatırım almıştı. Bir seyahat teknolojisi girişiminin Covid-19 pandemisi varken bu yatırımları alması gerçekten dikkat çekici.

Alınan yatırım, Hopper’ın, kart sahiplerinin uçuş, otel ve araba rezervasyonu yapmalarına yardımcı olan “Capital One Travel” platformunu güçlendirmek için Capital One ile yeni ortaklığının bir parçası olarak karşımıza çıkıyor. Bu özelliğin yılın ikinci yarısında piyasaya sürülmesi bekleniyor.

2007 yılında, Frederic Lalonde ve Joost Ouwerkerk tarafından kurulan Hopper, ilk başta şu anda yaptığı işi yapmıyordu ve mobil olarak uçak bileti satıyordu. Ancak şirket, şu anda uçak bileti ile konaklamayı tahmin ve analiz etmek için büyük veriden faydalanan bir mobil uygulama olarak hizmet veriyor. Hopper, yolculara uçuşlar ve otellerle ilgili en iyi fırsatları elde etmeleri için ihtiyaç duydukları bilgileri sağlıyor ve fiyatlar öngörülen en düşük noktalara geldiğinde kişileri bilgilendiriyor. 

Platform, aynı zamanda kesinti sigortası hizmeti de sunuyor. Hopper’ın kesinti sigortası, temelde rezervasyon hizmeti gibi görünse de aslında sebep ne olursa olsun, bir uçuşu kaçırırsanız ve kesinti sigortası hizmetini seçtiyseniz devreye giriyor. Zira uçuşu kaçırdığınızda, havayolundan bağımsız olarak varış noktanıza o havalimanından ayrılan her uçuşla gidebiliyorsunuz. 

Hopper, her ne kadar salgın döneminde yatırımlar alsa da şirket, bu dönemde çalışanlarının yüzde 45’ini işten çıkarmak zorunda kaldı. Ancak kurucu ortak Frederic Lalonde, şu anda seyahat hizmetlerinin yavaş yavaş toparlandığını ve şirketin kısa bir süre sonra eski formuna döneceğini söylüyor. Ayrıca Hopper, pandeminin başında çalışanlarını işten çıkarmak durumunda kalsa da geçen yıl üç haneli gelir artışı bildirdi ve son iki çeyrekte, hizmetlerine yönelik artan talebi karşılamak için müşteri hizmetleri ekibini yüzde 180 oranında büyüttü.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir