Türkiye’de e-ticaretin 4 yıl içinde 2.3 katına çıkması bekleniyor

Pandemide 1 yılı geride bırakırken, Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformlarından Hepsiburada, Deloitte ile birlikte pandemi döneminde Türkiye’de e-ticaret ekosistemini değerlendiren bir araştırma yürüttü. Araştırma, Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ ve Deloitte Türkiye Danışmanlık Hizmetleri Lideri Hakan Göl’ün sunumuyla online olarak açıklandı.

E-ticaretin perakende içindeki payı yüzde 15 bandını aştı

Yapılan araştırmaya göre e-ticaretin perakende içindeki payı yüzde 15 bandını aşmış durumda, 2025’te yüzde 20’yi geçmesi bekleniyor. Global e-ticaret hacminin 2025 yılında 4,4 trilyon dolar seviyesine ulaşması beklenirken e-ticaretin toplam perakende içindeki payının yüzde 20,8’e yükseleceği tahmin ediliyor.

Pandemi sonrası her 10 tüketiciden 8’i online kanalları tercih edecek

Pandemi sonrası e-ticaretin etkisi kalıcı olacak. Her 10 tüketiciden 8’i online kanalları tercih edecek. Tüketiciler pandemi nedeniyle fiziksel kanallar yerine online kanalları dana fazla tercih ettiklerini ve bu eğilimlerinin pandemi sonrasında da devam edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 65’i kalabalıktan kaçınmak için, yüzde 51’i pandemi nedeniyle mağazalardan alışveriş yapma korkusundan dolayı online alışveriş yaptığını söylüyor. Yine katılımcıların yüzde 51’i aşı sonrasında bile eski alışveriş alışkanlıklarına dönmeyi planlamıyor.

Türkiye’de e-ticaretin 4 yıl içinde 2,3 katına çıkması bekleniyor

Araştırmanın en ilgi çekici sonuçlarından biri ise Türkiye’de e-ticaretin 4 yıl içinde 2,3 katına çıkmasının beklenmesi. E-ticaretin 2020-2024 yılları arasındaki büyüme tahminleri incelendiğinde Türkiye’de e-ticaretin her yıl ortalama yüzde 23,7 oranında büyüyerek 4 yılda 2,3 katına çıkması bekleniyor. Türkiye’de e-ticaret 2020 yılında pandeminin de etkisiyle 226 milyar TL büyüklüğe ulaştı ve yüzde 66 oranında büyüme gösterdi. Bu verileri geçtiğimiz günlerde sizlerle paylaştığımızı da hatırlatalım.

Pandemi döneminde tüketicilerin yüzde 84’ü e-ticareti daha fazla tercih etmeye başladı

Pandemi döneminde tüketicilerin yüzde 84’ü e-ticareti daha fazla tercih etmeye başladı. Tüketicilerin yüzde 45’i pandemi döneminde eskiye kıyasla e-ticaret üzerinden 1,5 kat daha fazla alışveriş yapmaya başladıklarını söyledi. Bunun nedenleri arasında kalabalıktan kaçınma, ürün seçeneğinin daha fazla olması, evden alışveriş yapmanın konforlu olması ve sokağa çıkma saatleri nedeniyle fiziksel mağazalara ayrılacak zaman bulunamaması gösterildi. 

E-ticaret siteleri işletmelerin yüzde 82’si için baskın satış kanalı

E-ticaret siteleri pandemi döneminde işletmelerin yüzde 82’si için baskın satış kanalı haline geldi. İşletmelerin yüzde 86’sı tüketici talebinin e-ticarete kayması nedeniyle pandemi döneminde e-ticaretin işlerin devamlılığında daha etkili bir hale geldiğini belirtti. 

İşletmelerin yüzde 76’sı için e-ticaret satışlarının ciro içindeki payı arttı

Pandemi döneminde işletmelerin yüzde 76’sı için e-ticaret satışlarının ciro içindeki payı arttı. Bu dönemde Hepsiburada üzerinden satış yapan işletmelerin yüzde 53’ü için e-ticaret satışları artış gösterirken fiziksel mağaza satışları azaldı. İşletmelerin yüzde 39’u yalnızca online kanallar üzerinden satış yaptığını belirtti.

İşletmelerin yüzde 63.8’i pandemi sonrası e-ticaretin satışlar içindeki payının artmasını bekliyor. Hepsiburada üzerinden satış yapan işletmeler pandeminin sona ermesi halinde bile e-ticaretin toplam satışları içindeki payının eski seviyelere inmeyeceğini öngörüyor. Salgın sonrasında e-ticaretin toplam satışları içindeki payının sabit kalacağını düşünenlerin oranı yüzde 20,3 iken; normalleşme ile e-ticaretin toplam satışları içindeki payının azalacağını düşünenlerin oranı yüzde 15.9 olarak açıklanıyor.

Hepsiburada’nın aylık ziyaretçi sayısı 200 milyonun üzerinde

Hepsiburada, kullanıcılarına 30’dan fazla fazla kategoride 50 milyonun üzerinde ürün sunuyor. Platformun aylık ziyaretçi sayısı ise 200 milyonun üzerinde. Son dönemde Hepsifly markası ile uçak bileti satışına da başlayan e-ticaret platformunun Webrazzi okuyucularının da yakından bileceği üzere HepsiAd, HepsiLojistik, HepsiJet, HepsiMat, HepsiPay, HepsiExpress, HepsiGlobal gibi alt markaları bulunuyor. Bu markaların tamamı Hepsiburada ekosistemini oluşturuyor. 

Verilere göre Hepsiburada, her 5 müşterisinden 4’ünün en çok tercih ettiği platform konumunda. Pandemi döneminde Hepsiburada memnuniyetinde görülen artış ise yüzde 17. Pandemi döneminde Hepsiburada’yı tercih edenlerin yüzde 63’ü pandemi öncesinde de sıklıkla alışveriş yaptığı platformun Hepsiburada olduğunu söylüyor. Yüzde 68’i ise mağaza çeşitliliğinin yüksek olmasını nedenleri arasında gösteriyor. Kullanıcıların yüzde 69’u ürünler hakkında bilgi edinmenin kolay olmasının Hepsiburada’yı tercih etme nedenlerinin başında geldiğini belirtiyor. Yüzde 74’ü web sitesi ve uygulamasının kullanışlı olması, yüzde 82’si ürün yorumlarının faydalı olması ve yüzde 100’ü ürün çeşitliliğinin fazla olmasını tercih nedeni olarak sunuyor. 

Hepsiburada, pandemi döneminde teslimat çözümleri ile kullanıcılarının yüzde 94’üne zaman kazandırdığını belirtiyor. Hepsiburda müşterilerinin yüzde 87’si HepsiJet ile teslimat yapılmasının alışveriş kararlarını olumlu yönde etkilediğini belirtiyor. 

Pandemide, her 10 işletmeden 7’si için fiziksel mağaza satışları azaldı

Hepsiburada, pandemi döneminde Türkiye’nin tüm bölgelerinde 2 kat daha fazla işletme ile hizmet vermeye başladı. Bu dönemde en fazla artış gösteren iller sırasıyla Giresun, Samsun, Isparta, Kırklareli, Çorum, Manisa, Bilecik, Muğla, Elazığ ve Iğdır oldu. Ayrıca pandemide her 10 işletmeden 7’si için fiziksel mağaza satışları azalırken, e-ticaret sayesinde satışlarda artış yaşandı. HepsiLojistik ise işletmelerin dijital dönüşümünü hızlandırırken maliyetleri yüzde 15 oranında düşürdü.

Hepsiburada ile ihracat yapan işletmelerin yüzde 85’i daha önce satış yapmadığı ülkelere ulaştı. HepsiGlobal, yeni coğrafyalara erişimin yanı sıra pazarlama destekleri, gümrük işlemleri, kur/dil çeviri hizmeti, operasyonel altyapı ve teknoloji entegrasyonu sağladı. 

Hepsiburada, 1.6 milyonu doğrudan, 1 milyonu dolaylı ve 0.9 milyonu tetiklenen olmak üzere toplamda 3.5 milyon kişinin geçimine katkı sağlıyor. Platform, bünyesindeki kadın girişimcilerin işlerini de yüzde 98 oranında büyüttüklerini belirtiyor. 19 binden fazla kadın girişimci “Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü” kapsamında destekleniyor. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir