Tüketiciyi gerçek zamanlı anlamak için ihtiyacınız olacak 5 grafik

Webrazzi Dijital 2021, İnternet sitesi trafik ölçümleme ve analiz servisi SimilarWeb’in Türkiye Temsilcisi Digitaflex Kurucu Ortağı Hande Çavuşoğlu‘nun “Tüketiciyi Gerçek Zamanlı Anlamak” sunumuyla devam etti. Konuşmasına yapacağı sunuma paralel olarak konferans izleyecilerine sorulan soruları hatırlatarak başladı. İlk soru “Yasakların ilk başladığı Nisan’20’de, Trendyol’da site içi aramalardan gelen en yüksek ziyaretçi artışı hangi üründe oldu?” idi. Çavuşoğlu, evlere kapanmanın etkisini göz önüne alarak sorunun doğru cevabının pijama ve eşofman olduğunu belirtti ve ekledi:” Sadece Trendyol’un sadece site içi aramalarından gelen ‘pijama’ aramasına 4,2 milyon ziyaret oldu.” 

Deneyimli yöneticinin ikinci sorusu ise “Türkiye, son 1 senede hangi ilgi alanında dünyada en yüksek artışı gösteren ülke olmuştur?” idi. Buradaki doğru cevap kripto para kategorisi idi. Hande Çavuşoğlu bunun nedenini şöyle açıkladı: “Bu alanda dünyadaki genel verileri dahil edildiğinde buradaki büyüme ABD, Fransa, Almanya, Kanada gibi ülkeleri geride bırakmış durumda. Ekim-Kasım ayından bu yana burada yükseliş var.”

İç görü madenciliği oldukça önemli

Çavuşoğlu, bugün her sektörden şirketin ihtiyacı 360 dijital veri zekasına ihtiyacı olduğunu söyleyerek SimilarWeb’in varlık nedenini anlatıyor. Ona göre şirketler için sektörü ve rakipleri anlamlandırmak, trendleri ve tüketicinin değişen talebini kavramak, büyüme fırsatlarını hızlı keşfetmek, dijital stratejileri mükemmelleştirmek ve donanımlı, hızlı, verimli karar süreçleri oldukça önemli. Buradaki savını şu sözlerle destekliyor: “Dijital dünyada neler oluyor, buranın sürekli olarak aydınlatılmaya ihtiyacı var. Şirketler kendi müşterisini, dinamiklerini, hacmini çok iyi biliyor. Ama sektörde nereye konumlandırıldığını ya da rakibinin durumundan bihaber. Önceki sunumlarda da bahsedildi. Birkaç ay içinde milyar dolarlık şirketler ortaya çıkabiliyor. Rekabet düzenli ve tanımlı değil. Burası çok heyecanlı bir dünya. Ama şirketlerin bu kadar hızlı bir değişime hazır olabilmesi için dinamik ve her an ve her daim veriye ihtiyaç var.”

Hande Çavuşoğlu dijital ölçümün artık tüketiciyi anlamaya ve değeri yaratmaya dönük işlenebilmesi gerektiğini söylüyor. Bu dinamizmi karar süreçlerine yansıtmanın, veriyi anlamlandırmanın ve iç görü madenciliğinin önemine değiniyor. Bunu üç kategoride açıklayan Çavuşoğlu sözlerine şöyle devam ediyor: “Ana trendler, daha orta uzun vadeli kalıcı dönüşümleri anlamlandırmak oldukça önemli. Buna örnek post pandemi, Y/Z Kuşağı… Dolayısıyla markanın yeni kategoriler ve içerik stratejiler geliştirmek için bu trendleri iyi okuması gerekiyor. Bir taraftan  dönemsel dalgaları iyi takip ediyoruz. Bunları iyi anlayarak iyi yorumlamak oldukça önemli… Örneğin Türkiye’ye sıcak hava dalgası yaklaşıyor. Klima satışları artacak. Buna hazır mıyım, rakibim ne yaptı, ben ne yapmalıyım sorularına cevap bulmak için tetikleyici veri oldukça önemli. Bir de anlık gündemleri iyi takip etmek gerekiyor. Kontrollü ya da kontrolsüz olaylar karşısında içerik ve trafiği yakalamak önemli. Markaların bu gündemleri yakalayıp hızlı hareket etmesi gerekiyor.”

Dünya genelinde en çok büyüyen kategori kargo ve lojistik…

Çavuşoğlu, “Dönemsel dalgalanmalardan neyi kast ediyoruz” diyerek yukarıdaki anket sorularını referans gösteriyor. Pandeminin başından itibaren talebin nasıl şekillendiğini Trendyol’un site içi aramalardan gelen ziyaret artışının hangi ürünlerde olduğunu anlatıyor ve sözlerine şöyle devam ediyor: “Şubat 2020’de en çok aranan ürün, spor ayakkabı… Aradan geçen iki ayın ardından en çok aranan şeyler arasında yüzde 20,88’lik trafik ile pijama yer alıyor. Bunun nedeni pandeminin etkisiyle evlere kapanmamızdı. Haziran ayında yasakların gevşetilmesiyle insanlar bir anda sokağa fırladı. Dolayısıyla alışveriş tercihleri değişti. Elbise, bisiklet gibi ürünler ön plana çıktı. Aralık’ta ise yılbaşının ve kripto paranın etkisini görüyoruz. 6800 XT talebinde patlama ise yüzde 27,8 ile incehesap.com üzerinden gerçekleştirilmiş. Yani markaların bu talebi nasıl takip etmesi ve hedef kitlesinin bütününü anlaması gerekiyor.”

Dünyada geçtiğimiz bir yılda toplam bütün masa üstü ve mobil ziyaretler yüzde 14 arttığını belirterek şu verileri paylaştı: “En çok büyüyen kategoriler ise kargo/lojistik, ev/bahçe, gıda içecek… Gıda ve içecek kategorisinde ilginç bir veri var. amazon.com’da en yüksek dönüşüm oranına sahip kategori Gurme ve Hazır Gıda oldu. Türkiye’de ise toplam trafikte Haziran ayında bir düşüş söz konusu… Çünkü bu aylarda pandeminin etkisiyle tüketici kendini dışarı attı. Dijital TV yüzde 51, Oyun yüzde 42, Pazar Yeri yüzde 25, Finans ve Yatırım kategorisi ise yüzde 21 büyüdü. Finanstaki büyümenin büyük bir kısmı kripto parada oldu. Dünya ve Türkiye’deki dalgalanmalar, buradaki yatırım alanını çok büyüttü. Türkiye hem yerel hem de global birçok sitenin buradan çok ciddi trafikleri var. Aplikasyon penetrasyonunda istikralı bir şekilde artıyor.”

Son olarak sözlerine oyun sektörüne değinerek son veren Hande Çavuşoğlu, özellikle Z kuşağının yükselen sosyal medya mecralarının Twitch ve Robloks olduğunu belirtiyor. 

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

istanbul escort escort maltepe
blog sitesi ekonomi sitesi güncel blog sitesi haber sitesi gercek haber sitesi