Malatya Havalimanı Projesi İçin Yapılan İkmal İhaleleri
Ülkemizin ekonomik durumu her geçen gün kötüye giderken, iktidarın yanlış politikaları nedeniyle israf da artarak devam ediyor. 1994 yılında faaliyete geçen ancak yetersiz kapasiteye sahip olan Malatya Havalimanı, sürekli ihalelerle gündemde. 11 Ekim 2023’te gerçekleştirilen ikmal ihalesi, deprem sonrası hasarların giderilmesi amacıyla yapıldı ve 1 milyar 44 milyon 44 bin TL harcandı. Ne yazık ki, hesaplar tutmadı ve havalimanı inşaatı tamamlanamadı. 22 Nisan 2025’te ise bir kez daha ikmal ihalesine gidildi ve bu sefer 2 milyar 530 milyon 295 bin TL ödendi. Böylece “İkmalin ikmali” için harcanan toplam tutar 3 milyar 574 bin 339 TL’ye ulaştı.
Yıldırım, 50 Yıl Hizmet Verecek Demişti
2010 yılında Malatya Havalimanı’na yeni terminal binası inşa edildi. Dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, “Yeni terminal ile havaalanı Malatya’ya 50 yıl hizmet verecek hale geldi” sözleriyle havalimanının uzun ömürlü olacağını belirtmişti. Ancak yeni terminal binası, ihtiyaçları karşılayamadı. 27 Kasım 2020’de ise 194 milyon 347 bin 72 TL’lik sözleşme ile yeni bir terminal binası yapılmasına karar verildi. Havalimanı bu yapıyla üç yıl daha hizmet vermeye devam etti. Ancak 6 Şubat 2023’teki depremler sonrasında hasar gördü ve tekrar ikmal ihalesi yapıldı. Bu kez de 1 milyar 44 milyon 44 bin TL harcanarak işe başlandı ve 720 günde tamamlanması planlandı. Ancak yine başarısızlıkla sonuçlanan projeden sonra 22 Nisan 2025’te yine ihale yapıldı ve 2 milyar 530 milyon 295 bin TL ödendi. Yeni terminal binasının 330 günde tamamlanacağı belirtildi ve havalimanının sadece ikmal ihale masrafları 3 milyar 574 bin 339 TL’ye ulaştı.