Güzellik pazarı araştırması: Sosyal medyada 8500 kişi içerik üretiyor

Araştırma şirketi Ipsos ve L’Oréal Türkiye, güzellik pazarına yönelik birden fazla araştırmayı derleyerek “Ayna Ayna Söyle Bize: Güzellik Pusulası Nedir Ülkemizde” isimli çalışmanın sonuçlarını açıkladı. Rapora göre, Türkiye’de kişi başına düşen güzellik harcaması 40 Euro ile düşük seviyelerde. Güzellik ürünü kullananlarda kişi başı güzellik harcaması ise yıllık 196 Euro seviyesine çıkıyor. Avrupa’da bu rakam 339 Euro’ya ulaşıyor.

– Türkiye güzellik pazarında en büyük payı yüzde 24’ü ile cilt bakımı kategorisi oluşturuyor. Onu sırasıyla saç bakımı, makyaj ve hijyen, parfüm ve saç boyası takip ediyor.

– Makyaj kategorisindeki satılan her 10 üründen 4’ü Z kuşağı tarafından satın alınıyor.

– Her 10 erkekten 9’u bir güzellik ürünü kullanıyor. Henüz pazardaki payları yüzde 15 seviyelerinde olsa da önümüzdeki 3 yıllık dönemde büyümeye olan katkılarının yüzde 30 civarı olacağı öngörülüyor.
Her 10 erkekten 7’si bir cilt bakım sorununa sahip ama sadece 2’si cilt bakım ürünü kullanıyor.
En çok kullandıkları güzellik ürünleri tıraş ürünleri, deodorant, parfüm, saç şekillendiriciler.

YILDA 150 BİNDEN FAZLA İÇERİK ÜRETİLİYOR

L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, sosyal medyanın etkisine dikkat çekerek, şu bilgileri aktardı: “Türkiye’de satılan her güzellik ürününden 4 tanesi e-ticaret üzerinden satılıyor. Satın alma oranı yüzde 40’larda olsa da araştırma yapanların çoğu çevrimiçi platformlarda araştırmalarını yapıyor. Sosyal medya etkileyicileri, influencer dediğimiz kişiler. Türkiye’de 2024 yılında 8 bin 500 kişinin güzellikle ilgili içerik ürettiğini görüyoruz ve 150 binden fazla içerikten bahsediyoruz. Bunların yüzde 50’si makyaj kategorisinde. Bizim 20 tane dijital güzellik servisimiz var. Bunlarda ortalama 16 farklı güzellik görünüşü deneniyor. Bu ruj veya saç çeşidi olabilir. Ortalama ise dijital servislerde 72 saniye geçiriliyor.”

(HABER MERKEZİ)

Related Posts

Baharda ortaya çıkan 1 numaralı cilt bakım hatası! DNA bile bozuluyor

Yaz gelmeden önce cildinizi yaza hazırlamak ve henüz güneşlenmeden önce hafif bir bronzluk elde etmek isteyebilirsiniz. Herkes güneşe maruz kalmaya yavaş yavaş alışmanın cildi ani yanıklardan kurtarabileceğini düşünse de bu aslında büyük bir yanılgıdır. Güneşlenme mevsimi gelmeden çeşitli yöntemlerle elde edilmiş bronzluğun güneş yanığına karşı koruma sağladığı fikri bir efsaneden başka bir şey değil. Baharda ortaya çıkan ve hemen hemen herkesin yaptığı cilt bakım hatası!

Tıp çare olamadı: Kolu şişen ve vücudunu yaralar saran kadının hayatı kabusa döndü

Adana’da 4 çocuk annesi Şadiye Açin’in 8 yıl önce başlayan rahatsızlığı nedeniyle kolu şişerken, vücudunda oluşan iyileşmeyen yaralar da hayatını kabusa çevirdi.

Kadınları daha çok etkiliyor, belirtiler göz ardı edilmemeli!

300 milyondan fazla kişiyi etkileyen astım, neden kadınlarda daha sık görülüyor? Genetik yatkınlıktan alerjik bünyeye kadar birçok detayı Göğüs Hastalıkları Uzmanı Dr. Didem Özkan anlattı.

Aort damarı neden yırtılır?

Aortun vücuttaki en hayati damar olduğunu belirten Prof. Dr. Bingür Sönmez ‘‘Aort damarı yırtılması en basit ifadeyle bu damarın içten yırtılmasıyla meydana gelir. En yaygın nedeni ise yüksek tansiyondur’’ dedi.

Sebze meyvedeki pestisiti yok eden Japon taktiği! Evdeki 2 malzeme yetiyor

İlkbaharın taptaze çilekleri, parlak renkleri ve iştah açıcı görünümleriyle sofralarımıza gelir. Ancak bu lezzetli meyvede gizlenen pestisitler sağlığımız için bir tehdit oluşturabilir. Bu aşamada, sadece su altında durulayarak yapılan temizlik yetersiz kalabiliyor. İşte Japonların sırrı.

Grip ve COVID-19’u öldüren duvar boyası geliştirildi

Bilim insanları, zararlı mikropları yok eden yeni bir duvar boyası geliştirdi. Yenilikçi boya, düşük maliyetli ve dayanıklı bir malzeme olması sayesinde geniş kullanım potansiyeline sahip.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir