Clubhouse, Andreessen Horowitz liderliğinde gerçekleşen C Serisi yatırım turunu kapattı

2020 yılının ilk aylarından itibaren adından en çok söz ettiren uygulamalardan biri hiç şüphesiz Clubhouse oldu. Hayatlarımıza bir anda giren, sadece iOS kullanıcılarının erişebildiği ve davetiye sistemiyle çalışan ses odaklı sosyal medya platformu Clubhouse, geçtiğimiz ocak ayında Andreessen Horowitz (a16z) liderliğinde B Serisi yatırım turunu kapatmıştı. Şimdi ise Andreessen Horowitz’ten Andrew Chen’in paylaştığına göre yine a16z liderliğinde gerçekleşen C Serisi yatırım turunu da kapattı. Üstelik tura DST Global, Tiger Global ve Elad Gil de dahil oldu.

Hatırlarsanız geçtiğimiz haftalarda Twitter’ın 4 milyar dolar değerleme ile Clubhouse’u almak için görüşmeler yaptığı haberini sizlerle paylaşmıştık. Teklifin ardından görüşmeler noktalanırken Clubhouse’un 4 milyar dolar değerleme ile yatırım aradığı ortaya çıkmıştı. Bu yeni yatırımın şirkete 4 milyar dolar değerleme dahilinde olduğu paylaşılıyor, bu da olası Twitter anlaşmasının rafa kalktığı anlamına geliyor.

C Serisi yatırımın miktarıyla ilgili herhangi bir bilgi paylaşılmadı; ancak bir önceki yatırımda alınan 100 milyon dolardan çok daha fazla olduğu söylentiler arasında yer alıyor. Ocak ayında gerçekleşen B Serisi yatırım turunda Clubhouse’un değerlemesi 1 milyar dolar değerindeydi.

Clubhouse’un aktif kullanıcı sayısı 10 milyonu aşmış durumda. Şirket, son dönemde içerik üreticilerinin para kazanabilmesini mümkün kılan özelliği ile de gündemimizdeydi. Hatta Clubhouse, bu ödeme yöntemini 60 bin içerik üreticisine açmaya başladı bile. Şirket bunun yanı sıra hızlandırma programı Clubhouse Creator First’e şimdiye kadar 5 bin başvuru aldığını açıkladı.

Clubhouse tarafından kaleme alınan bir blog yazısında yeni yatırımın uluslararası büyümeyi desteklemek, yerelleştirme ve erişilebilirlik özelliklerine yatırım yapmak, içerik oluşturucuların ödeme almasına yardımcı olmak için Creator First hızlandırıcı gibi daha fazla program başlatmak ve keşif için yatırım yapmak amacıyla kullanılacağını açıklandı. 

Son dönemde Clubhouse’a olan ilgi, diğer teknoloji devlerinin de benzer uygulamaları hayata geçirmesine öncülük etti. Facebook, Twitter, LinkedIn ve Discord gibi platformlar da ses odaklı iletişim platformlarını yayına almaya başladı. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir