Android akıllı telefon kullanıcıları artık basit bir güncellemeyle SMS reklamlarından kurtulabilecek

Android Kullanıcıları, Google Mesajlar’la Tanıtım ve Pazarlama Mesajlarından Kurtuluyor

Android kullanıcıları için müjde! Google Mesajlar’ın yeni güncellemesiyle artık kısa mesaj yoluyla gelen tanıtım ve pazarlama mesajlarından tek dokunuşla kurtulmak mümkün olacak.

Google Mesajlar’ın sunmuş olduğu bu yeni özellik sayesinde, kullanıcılar abonelikten çıkmak istediklerinde seçenekler menüsünden veya mesaj penceresinin alt kısmından “Çok fazla mesaj geliyor”, “Artık ilgilenmiyorum” veya “Spam” gibi seçenekleri işaretleyerek göndericiye otomatik olarak “DUR” komutunu içeren bir mesaj gönderebilecekler.

Eğer “Spam” seçeneği tercih edilirse, sistem aboneliği sonlandırmanın yanı sıra göndericiyi engelleyip spam olarak raporlayarak daha hızlı ve etkili bir çözüm sunacak. Ancak, bu işlem sırasında önemli onay kodları veya doğrulama bağlantıları içeren mesajların engellenmemesi için de özen gösteriliyor.

RCS Destekli Android Cihazlara Yakında Ulaşacak

Fransa, ABD, Brezilya, Almanya, Hindistan, Meksika, İspanya ve İngiltere gibi RCS (Zengin İletişim Hizmetleri) protokolünü kullanan ülkelerde aktif edilen bu özelliğin, RCS destekli Android cihazlara birkaç gün içinde ulaşması bekleniyor.

RCS Nedir?

RCS, geleneksel SMS/MMS’in yerini almayı hedefleyen operatörlerin sunduğu modern bir mesajlaşma protokolüdür. Temel özellikleri şunlardır:

  • Zengin İçerik Desteği: Yüksek çözünürlüklü fotoğraf, video ve dosya gönderimi, grup sohbetleri, konum paylaşımı gibi multimedya imkânları sunar.
  • Gerçek Zamanlı Bilgilendirme: Mesajın iletilip iletilmediğini (“delivered”), okunup okunmadığını (“read receipt”) ve karşı taraftaki yazma durumunu (“typing indicator”) gösterir.
  • Daha Uzun Mesaj Sınırı: 160 karakter sınırını aşarak tek parça hâlinde daha uzun metinlerin gönderilmesine olanak tanır.

RCS, GSM Birliği (GSMA) tarafından standartlaştırılmış olup hem Android cihaz üreticileri hem de mobil operatörler tarafından desteklenmelidir. RCS kapasitelerinin etkinleştirildiği ülkelerde Google Mesajlar gibi uygulamalar, SMS’e kıyasla daha zengin ve interaktif bir kullanıcı deneyimi sunabilirken, RCS desteği olmayan cihazlar veya operatörlerde kullanıcılar hala klasik SMS/MMS servisine yönlendirilmektedir.

Related Posts

Apple rekor cezaya itiraz etti!

Apple, dijital kurallara uymadığı gerekçesiyle Avrupa Birliği’nin (AB) kestiği 500 milyon euroluk para cezasına itiraz etti. Apple, AB Komisyonunun nisan ayında verdiği 500 milyon euro para cezasına karşı hukuki süreç başlatıldığını açıkladı. AB …

Dev şirket duyurdu: İnternetin kuralları tamamen değişiyor!

İnternetin büyük bölümüne güç sağlayan altyapı şirketi Cloudflare, ‘internetin kurallarını tamamen değiştirdiğini’ duyurdu.

iPhone 17 geliyor: Neler değişecek, fiyatı ne olacak?

iPhone 17 geliyor: Neler değişecek, fiyatı ne olacak?

Ormanlar zamanla yarışamıyor

ABD, New York’ta bulunan Syracuse Üniversitesi’nde yapılan yeni bir araştırma, ormanların iklim değişikliğine uyum sürecinde ciddi bir zaman gecikmesi yaşadığını ortaya koydu. “Science” dergisinde yayımlanan çalışmaya göre, ağaç popülasyonları …

Avrupa’da satılan iPhone ve iPad’ler için etiket düzenlemesi

Apple’ın Avrupa özelinde aldığı kararlara bir yenisi daha eklendi. Avrupa Birliği’nde yürürlüğe giren yeni düzenlemeyle artık iPhone ve iPad kutularından enerji verimliliği etiketi de çıkacak.

ChatGPT’de model seçebileceksiniz

OpenAI’ın ChatGPT’sinde farklı GPT’leri seçme imkanı sunulmaya başlandı.