Güzellik pazarı araştırması: Sosyal medyada 8500 kişi içerik üretiyor

Araştırma şirketi Ipsos ve L’Oréal Türkiye, güzellik pazarına yönelik birden fazla araştırmayı derleyerek “Ayna Ayna Söyle Bize: Güzellik Pusulası Nedir Ülkemizde” isimli çalışmanın sonuçlarını açıkladı. Rapora göre, Türkiye’de kişi başına düşen güzellik harcaması 40 Euro ile düşük seviyelerde. Güzellik ürünü kullananlarda kişi başı güzellik harcaması ise yıllık 196 Euro seviyesine çıkıyor. Avrupa’da bu rakam 339 Euro’ya ulaşıyor.

– Türkiye güzellik pazarında en büyük payı yüzde 24’ü ile cilt bakımı kategorisi oluşturuyor. Onu sırasıyla saç bakımı, makyaj ve hijyen, parfüm ve saç boyası takip ediyor.

– Makyaj kategorisindeki satılan her 10 üründen 4’ü Z kuşağı tarafından satın alınıyor.

– Her 10 erkekten 9’u bir güzellik ürünü kullanıyor. Henüz pazardaki payları yüzde 15 seviyelerinde olsa da önümüzdeki 3 yıllık dönemde büyümeye olan katkılarının yüzde 30 civarı olacağı öngörülüyor.
Her 10 erkekten 7’si bir cilt bakım sorununa sahip ama sadece 2’si cilt bakım ürünü kullanıyor.
En çok kullandıkları güzellik ürünleri tıraş ürünleri, deodorant, parfüm, saç şekillendiriciler.

YILDA 150 BİNDEN FAZLA İÇERİK ÜRETİLİYOR

L’Oréal Türkiye Ülke Genel Müdürü Sinem Sandıkçı Gökçen, sosyal medyanın etkisine dikkat çekerek, şu bilgileri aktardı: “Türkiye’de satılan her güzellik ürününden 4 tanesi e-ticaret üzerinden satılıyor. Satın alma oranı yüzde 40’larda olsa da araştırma yapanların çoğu çevrimiçi platformlarda araştırmalarını yapıyor. Sosyal medya etkileyicileri, influencer dediğimiz kişiler. Türkiye’de 2024 yılında 8 bin 500 kişinin güzellikle ilgili içerik ürettiğini görüyoruz ve 150 binden fazla içerikten bahsediyoruz. Bunların yüzde 50’si makyaj kategorisinde. Bizim 20 tane dijital güzellik servisimiz var. Bunlarda ortalama 16 farklı güzellik görünüşü deneniyor. Bu ruj veya saç çeşidi olabilir. Ortalama ise dijital servislerde 72 saniye geçiriliyor.”

(HABER MERKEZİ)

Related Posts

Yanlış pişirilen et kansere davetiye çıkarabilir

Diyetisyen Banu Özbingül Arslansoyu, sağlıklı bir bayram için doğru beslenme önerilerini sıraladı. Özbingül, “Eti sebzelerle pişirin, mangalda yüksek ısıdan kaçının, etleri dinlendirerek ve marine ederek tüketin” uyarılarında bulundu.

Sağlık BakanlığI’ndan “Kırım Kongo Kanamalı Ateşi” uyarısı: İnsandan da bulaşabiliyor!

Sağlık BakanlığI’ndan “Kırım Kongo Kanamalı Ateşi” uyarısı: İnsandan da bulaşabiliyor!

Çocuklarda Bağırsak Enfeksiyonu Belirtileri

Çocuklarda bağırsak enfeksiyonu belirtileri nelerdir? Uzmanlar, çocuklarda sık görülen bağırsak enfeksiyonu belirtileri ve tedavileri hakkında bilgi verdi.

Bakanlık tek tek ifşa etti: Vitamin diye satmışlar ama…

Tarım ve Orman Bakanlığı, halk sağlığını tehlikeye atan sahte ürünlere karşı denetimlerini aralıksız sürdürüyor. Son kontrollerde, vitamin ve kolajen adı altında piyasaya sürülen bazı ürünlerde beyan edilen maddeler tespit edilemedi.

Vakalar arttı: Yurttaşlara zehirli mantar uyarısı!

Acil Tıp Uzmanı Dr. Ömer Faruk İşleyen, bahar mevsimi ile birlikte vatandaşları doğada topladıkları mantarlarla ilgili uyararak, “Doğadan toplanan mantarların bilinçsizce tüketilmesi son derece tehlikelidir” dedi.

Klozetten 75 kat daha pis, salonda baş köşede duruyor! Karbonat tek çaresi

Evde en kirli yerin tuvalet olduğunu düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. İngiltere’de yapılan bir araştırma, evdeki bu eşyanın klozet kapağından 75 kat daha fazla bakteri barındırdığını ortaya koydu. Özellikle evcil hayvan sahipleri için bu durum daha da endişe verici boyutlara ulaşıyor.