20 bin çalışanı ile kademeli uzaktan çalışmaya geçen Turkcell’in kullandığı 5 servis

Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de iş yapış anlamında büyük değişimler yaşandı. Birçok sektörde olumsuzluklar yaşanırken birçok sektörde de yeni fırsatlar oluştu. İş süreçleri tamamen dijitalleştirerek, uzaktan yönetilebilir hale geldi. Turkcell de bu şirketlerden biri. Şirket, geçen sene Mart ayında Türkiye’de görülen ilk corona virüs vakasının ardından ‘evden çalışma’ modeline geçti.

20 bin çalışanı kademeli olarak uzaktan çalışmaya geçti

Öncelikle yurt içinde ve yurt dışındaki şirketlerinde görev yapan yaklaşık 20 bin çalışan kademeli olarak evden çalışmaya başladı. Turkcell merkez birimlerindeki çalışanların yanı sıra 10 binden fazla çağrı merkezi çalışanı da gerekli donanım ve internet altyapısı ile müşterilere evden hizmet sunmaya devam etti. AVM’lerde bulunan 170’ten fazla mağazasını pandemi önlemlerine uygun şekilde kapattı ve çalışanlarının mesailerini haftada 6 gün 12.00-18.00 arasında olacak şekilde ayarladı.

Turkcell Hukuk ve İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Serhat Demir, bütün bu süreci iki hafta gibi kısa bir sürede gerçekleştirdiklerini söylüyor ve ekliyor: “Bu yeni düzene hızlıca geçip sorunsuz adapte olmamızın temel sebebi, dijital dönüşüm sürecimizi yıllar önce başlatmış ve tamamlamış olmamızdır.”

Geçen günlerde uzaktan çalışmayla ilgili olarak resmi gazete yayınlanan yönetmeliği hatırlaran Demir, konuyla ilgili şöyle konuşuyor: “Önümüzdeki yıllarda birçok şirketin uzaktan çalışma modeline geçeceğini düşünüyorum. Turkcell olarak uzun yıllardır uzaktan çalışma modelini zaten uyguluyorduk, pandemi süreciyle birlikte tamamen uzaktan çalışmaya başladık. Bu süreçte yaptığımız anketler sonucunda uzaktan çalışmanın daha verimli olduğu sonucunu aldık. İlerleyen dönemlerde bu modelin kalıcı hale gelmesi halinde sadece verimlilik anlamında değil iş gücü anlamında da olumlu etkilerin artacağını düşünüyorum. Örneğin, bir ofise sığma zorunluluğu olmadığından dolayı çeşitli yetenekler şirket bünyesine katılabilecek. Ekonomik olarak sürdürülebilir iş modellerini hızla geçiş sağlayanlar geleceğe daha güvenli adımlar atacak ve başarılı olacak.

Dijitalleşmenin hayatımızın bir parçası haline gelmesiyle birlikte verimlilik kavramı yeniden tanımlanmaya başladı. Bunu hem iş verimliliği olarak hem de şirket içi verimlilik olarak değerlendirebiliriz. Ofislerde fiziki olarak nadir bulunduğumuzdan; ısınma, elektrik ve su kullanımının azalmasıyla şirket giderleri azaldı. Bunu en somut fayda olarak gösterebiliriz ancak bu süreçte çalışanlarımızın istediği yerden, istediği saatlerde çalışabilmesi, iş yapış anlamında büyük verimlilik sağladı.”

Video konferans haricinde öne çıkan 5 teknolojik servis…

Turkcell, müşterilerin iş süreçlerini iyileştirmek amaçlı geliştirdiği dijital uygulamalar haricinde çalışanların da şirket içinde her adımında teknolojik araçlarla işlerini kolaylaştırma gayretinde… Bunun için Turkcell Life uygulaması içine birçok yeni özellikler getirdi. Bunlardan ilki ‘Benim Yerim’ uygulaması… Bu uygulama ile çalışanlar kendilerine ait tüm bilgileri, görevleri toplu halde görüp aksiyon alabiliyor. Örneğin üzerinde bekleyen işleri onaylayabiliyor, yemek kartındaki bakiyesini görebiliyor, çalışma arkadaşlarına geri bildirimde bulunabiliyor. Ayrıca yöneticiler de “Benim Yerim” alanında “Ekibimin Takvimi” modülünden çalışanlarının iş takvimlerini toplu olarak görerek iş planını ona göre hazırlayabiliyor.

Uzaktan çalışmanın en önemli unsuru olan iletişim için geliştirdiği bir araç ise ‘Canlı Yayın’. Bu özellik ile yöneticiler, tek tuş ile çalışanlara telefonlarından canlı yayın yapabiliyor, onların sordukları soruları yanıtlayabiliyor.

Serhat Demir, “Turkcell olarak uzaktan çalışma modeline geçsek de zorunlu durumlarda ofise gelen çalışanlarımızı da düşündük. Bu süreci de Turkcell Life ile “Dijital Ofis” uygulamamız ile dijitalleştirerek uygulama üzerinden masa, otopark, yemek, spor salonu ve kuaför gibi özel alanları rezervasyon yaparak kullanmalarını sağladık.

Turkcell Life uygulamamızda çalışanlarımız için seyahat taleplerini oluşturabilecekleri bir özellik de geliştirdik. Çalışanlarımız buradan izin girişi ve vekalet verme gibi aksiyonları alabiliyor. Ayrıca Turkcell Life’a entegre ettiğimiz yüz tanıma sistemi ile telefonlarından bu sistemi kullanarak ofislere kart kullanmadan giriş yapabiliyorlar. Yine yöneticilerimiz için sunduğumuz “Turkcell Life Anlık Ödüllendirme” modülü sayesinde üstün efor sergilemiş veya başarılara imza atmış çalışanlara, yöneticilerimiz anlık olarak ödül gönderebiliyor.

Turkcell Life’ta ofis hayatı dışında müşterilerimiz için de geliştirdiğimiz “Önce Müşterim” modülümüz bulunuyor. “Önce Müşterim” modülü ile çalışanlarımız çevrelerinde duydukları müşteri talep ve problemlerini anlık olarak “Turkcell Life Önce Müşterim” ekranına girerek Turkcell müşterilerinin memnuniyetine katkıda bulunuyorlar” diye konuşuyor.

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

istanbul escort escort maltepe
blog sitesi ekonomi sitesi güncel blog sitesi haber sitesi gercek haber sitesi